Gode og billige strikkepinde

Nedenfor får du oversigten over de laveste priser samt bedste tilbud, på strikkepindene i øjeblikket. Der er er mange muligheder for at gøre en god handel her af strikkepinde. Læs desuden også alt om strikning.

Strikning

Strikning er en meget gammel hobby eller tradition, og den er faktisk fortsat lige så populær den dag i dag. Hos vores udvalgte webshops, får du alt, du behøver for at komme i gang med det. Du finder blandt andet dette:

  • Strikkepindene, der holder til mange timers strikning
  • Strikkepinde i hel række forskellige former og farver
  • Strikkepindene til den kvalitetsbevidste forbruger
  • Strikkepindene til den laveste pris

KLIK HER FOR AT SE HELE UDVALGET

Du finder et kæmpe udvalg af strikkepinde hos både Rito og på Strikkes. Strikkepindende kommer i forskellige længder, designs, mv., og endda med og uden lys i. Så du kan rent faktisk strikke i mørke, hvis du vælger at investere i dem med lys i! Se dem lige HER – du får tilmed 40 – 60% rabat på mange af dem i øjeblikket.

Klik HER for at komme direkte til garntilbehør

Gode og billige Strikkepinde

Der er super mange muligheder for at finde nogle gode pinde til en ganske lav pris. Hvor kvaliteten altså stadig er rigtig god. Priserne svinger fra kun omkring 13 kr. og op til 50 kr. Se mere her

Klik her for at se vores afsnit om Hæklenåle

Hvilken type strikkeprojekt skal du i gang med?

Det første du bør overveje er, hvad det er for et type projekt du gerne vil i gang med. Det kan godt være, at du tænker strikkepinde er strikkepinde og de gør det samme. Der er dog selvsagt en hel række af forskellige måder at gøre jobbet på. Nogle strikkepinde er mest ideelle til én form for strikning, mens andre kan udføre flere forskellige slags. Herunder får du overblikket over hvilke egenskaber de forskellige strikkepinde har:

Jumperpinde:

Dette er den strikkepind som langt de fleste nok kender allerbedst, nemlig jumperpinden. Her har den ene ende det formål at få nye masker på pinden, hvorimod den anden ende, har det formål at sikre, at maskerne ikke smutter af pinden (består oftest består af en lille knop). Disse strikkepinde anvendes altid parvis og kan udelukkende bruges til at strikke frem og tilbage.

Rundpinde:

Rundpinde er to lige strikkepinde, der er tilkoblet en fleksibel nylonsnor, som fås i varierende længder. Denne type strikkepind er primært til rundstrik, men kan også anvendes til at strikke frem og tilbage. Derfor er der nogen der foretrækker denne type strikkepind, da den kan anvendes til adskillige forskellige projekter som eksempelvis huer, halskanter, sjaler eller ryg.

Strømpepinde:

Strømpepindene er de kendte strikkepinde, hvor begge ender er spidse. De anvendes ofte i sæt af 4 eller 5. Som navnet også indikerer, er strømpepindene virkelig velegnet til at strikke strømper samt ærmer og huer.

Hjælpepinde:

Hjælpepinde bruges når man skal strikke snoninger. Hjælpepindene fungerer sådan, at de kan holde maskerne der skal snoes bagved eller foran strikketøjet, imens snoningen strikkes. Såfremt maskerne venter foran arbejdet, drejer snoningen sig til venstre, og såfremt de venter bag arbejdet, ja så drejer snoningen sig til højre.

Udskiftelige rundpinde:

De udskiftelige rundpinde er altså virkelig smarte. Her kan du som navnet antyder, udskifte spidsen af strikkepinden og snoren, så du kan få forskellige længder. Hvis du har en ide om at strikke over en længere periode, så er dette helt afgjort en virkelig god investering af foretage sig!

Se også vores mange andre sider om alt fra garntyper til tilbehør og hobbyudstyr. Vi har samlet alt om garn, garntilbehør, strikning, hækling og meget mere.