Her på siden samler vi en masse gratis strikkeopskrifter, så du behøver ikke at lede andre steder end her for at komme i gang. Det kan ofte være svært at finde på nye projekter, så derfor bliver denne sektion på sigt én stor database for strikkeopskrifter, inspiration osv.

RIGTIG GOD STRIKKE- OG LÆSELYST!


Gratis strikkeopskrifter til baby

Når der kommer baby i familien, så gør det ét eller andet ved strikkelysten ved især den ældre generation. Det er jo også bare alt andet lige lidt mere lækkert med hjemmestrik end almindeligt tøj. Det skaber minder for de nybagte forældre og mange forældre gemmer tit noget af det strikkede tøj til senere i livet – måske som gave senere i livet. Tryk dig ind i denne sektion og lad dig inspirere i alverdens opskrifter. Se dem HER

Strikkeopskrifter til børn

Gratis strikkeopskrifter til børn

Når babyerne vokser sig større og bliver til det man vil kalde børn, så stilles der krav til lidt andre lækkerier af strik. Et par varme sokker, en ulden trøje eller en vest gør tit børnene og deres forældre glade. Her finder du mange forskellige opskrifter til børn i det yngre segment. Vi er sikre på at du vil glæde både børn og forældre ved at strikke lidt herfra. Se strikkeopskrifter til børn HER

Gratis strikkeopskrifter til kvinder

Er du kvindensom selv elsker at strikke og forkæle dig selv, så skal du helt klart ind og kigge i denne sektion. Her er alt hvad du har brug for når det kommer til cardigans i strik, kjoler, nederdele, trøjer, toppe og bluser. Du får muligheden for at påvirke dit eget strikkeprojekt og måske endda ende ud med noget ingen andre har. Chancen er hvert fald stor. Se strikkeopskrifterne til damer / kvinder HER

Strikkeopskrifter til mænd

Elsker du at forkæle din store kærlighed, din bror, far, eller en anden mand, så kan du finde masser af inspiration her. Mange mænd sætter pris på et hjemmestrikket halstørklæde til de kolde morgener. Eller et sæt uldne strømper til når han er på jagt og bare gerne vil holde varmen i støvlerne. Smut forbi denne sektion hvis du vil overraske en mand i dit liv med strik – han vil elske dig for det. Se dem HER.

“Alle elsker en god gang hjemmestrik. Forkæl dine nærmeste!”

Klik på ovenstående links for at komme til den ønskede kategori. Her finder du en masse fine gratis opskrifter. Desuden har rigtig mange webshops, som sælger garn – gratis opskrifter til både hækling og strikning. Du finder også mange der er så lave i pris når du køber et samlet sæt at det ikke kan svare sig at købe en separat.

Strikkeopskrifter til enhver smag

Lige herunder finder du en hel række af gode strikkeopskrifter, som godt nok koster en skilling at købe. Til gengæld er du sikker på – at hvis evnerne rækker til det – at strikkeriet bliver en succes. Der findes også rigtig mange gratis strikkeopskrifter – dem har vi samlet lige HER.

Alle strikkeopskrifter
Gratis strikkeopskrifter til alt

Hvis du klikker dig ind på denne sektion gennem billedet, så finder du alle de opskrifter som Rito.dk stiller tilbyder dig. Der er forskellige sjove, spændende og udfordrende opskrifter, så vent ikke med at klikke dig videre. Du kan få tid til at gå med både at finde en opskrift der netop passer til dit projekt, men også selv strikkeriet. Se endvidere sektionen nederst på siden som er juletemaer.

Diverse opskrifter
Gratis strikkeopskrifter til alt muligt forskelligt

I dette afsnit finder du bl.a. strikkeopskrifter til jul. Udover det, så bliver der hele tiden lagt nye opskrifter ind som ikke helt passer i de øvrige afsnit. Betragt derfor denne sektion som det sted hvor du kan finde alverdens forskellige, spændende og skøre muligheder. Det er også her du kan finde de mest relevante opskrifter for den pågældende sæson vi er i.

Strikkede karklude
Gratis strikkeopskrifter til strikkede karklude

Karklude kan man aldrig få for lidt af, så derfor har vi samlet et helt afsnit kun med dem. En del svigermødre elsker at lave dem til sine børn – måske som opvarmning til et strikkeprojekt fra én af de øvrige kategorier. Her findes et utal af forskellige klude, så mangler du en karklud, en vaskeklud, en “alt-mulig-klud” eller blot en form for pynt til køkkenet, så er der noget for enhver smag

Strikkeopskrifter til baby
Gratis strikkeopskrifter til baby

Når der kommer babyer til i familien, så gør det et eller andet ved nogle familiemedlemmers strikkelyst. Det er da også alt andet lige lidt mere fint og lækkert med hjemmestrik end med traditionelt tøj. Det skaber minder for forældrene og bedsteforældre. Mange nybagte forældre gemmer også tit noget af det strikkede tøj til senere i livet og noget går i arv. Klik dig ind i dette afsnit og lad dig inspirere af alverdens opskrifter til baby.

Strikkeopskrifter til børn
Gratis strikkeopskrifter til børn

Når baby vokser sig større og bliver til det man vil kalde selvstændige børn, så stilles der måske krav til lidt andre fine ting fra bedstemor. Et par varme sokker, en ulden trøje eller en vest gør næsten altid barnet glad. Her finder du en hel masse opskrifter til børn i det yngre segment og vi er sikre på at du vil glæde både barn og forældre ved at strikke lidt fra dette afsnit.

Strikkeopskrifter til kvinder / damer
Gratis strikkeopskrifter til kvinder

Er du kvinden som selv elsker at strikke og forkæle dig selv lidt med hjemmelavede strikkerier, så skal du helt klart ind og kigge i dette afsnit. Her er alt hvad du har brug for når det kommer til at strikke cardigans, kjoler, nederdele, toppe, trøjer og bluser. Du får muligheden for at sætte dit eget præg på slutproduktet og måske endda ende ud med noget ingen andre har. Chancen er hvert fald temmelig stor 🙂

Strikkeopskrifter til herrer
Gratis strikkeopskrifter til herrer

Elsker du at forkæle din bedre halvdel (din mand / kone / kæreste), din bror, far, eller en anden mand, så kan du finde god inspiration herinde. De fleste mænd sætter pris på et hjemmestrikket halstørklæde for eksempel – til de kolde morgener. Eller hvad med et sæt uldne strømper til når han er på jagt og bare gerne vil holde varmen derhjemme om vinteren? Kig ind forbi dette afsnit, hvis du vil overraske en mand i dit liv med en lækker strik.

Strikkeopskrifter til interiør
Gratis strikkeopskrifter til interiør

Rigtig mange går op i hvordan boligen, lejlighedheden, kolonihaven eller sommerhuset er indrettet og ser ud. Folk forsøger ivrigt at finde deres egen stil og rigtig mange sætter deres helt eget præg med hjemmestrikkede boligartikler. Her kan du finde alt hvad du har brug for i forhold til opskrifter til tæpper, puder, grydelapper, håndklæder og meget, meget mere. Skynd dig ind og skab din helt egen stil.

Strikkeopskrifter til jul
Gratis strikkeopskrifter til jul

“Julen varer længe – koster mange penge.” Hvorfor så ikke spare lidt på julegaverne ved at lave nogle af gaverne selv? Måske endda modtagerne bliver endnu gladere for noget der er så personligt præget fra en de holder kær? Her er inspiration til alverdens forskellige muligheder – også til julepynt. Sving ind forbi dette afsnit og gør dig klar til december. Kalendersokken, julesokken, tøflerne: Det hele er herinde. Så skab en glad og lykkelig jul for dig selv og dine kære med strikkeri herfra!

Her var vores bud på gratis strikkeopskrifter! Se også vores afsnit om håndarbejde her.